maanantai 5. maaliskuuta 2012

Hypermarkettien huminaa

Päätettiin parhaan ystäväni Villen kanssa tuossa pari viikkoa sitten, että käydään jatkossa ruokaostoksilla kerran viikossa hypermarketissa. Noh tämmöinen lähi Alepassa ostoksilla viimeiset 9 vuotta käynyt ihminenhän menee aivan sekaisin noissa hypermarketeissa. Ei pelkästään siitä kaupan suuruudesta vaan siitä valinnan mahdollisuudesta! Ei tarvitsekaan aina ottaa sitä samaa kanasuikalepakettia vaan siitä löytyykin jotain ihan uusia makuja joita et tiennyt edes olevan olemassa! Tää oli nyt meidän kolmas kerta kun mentiin ostoksille isoon kauppaan - enää ei ahdistanut ihan niin paljoa kuin ekalla kerralla ja nyt alkoi jopa löytämään tuotteitakin hyllyväleistä! Kyllä tää tästä.

Eurokankaasta 18,90e/m
Käytiin samalla reissulla ostamassa Eurokankaasta mustaa college-kangasta kolme metriä sillä mä olen päättänyt että mä haluan sellaisen one piece/jumpin tyylisen haalarin - ja äiti lupas ommella sen mulle. Mutta enhän mä nyt halua semmoista mitä kaikilla on vaan mä haluun just sen näköisen kuin mä itse haluan ja mun tyylisen. Joten nyt on kangas ostettu (sain siitä muuten 5% alea ku oli pieni tahra) ja enää täytyy toimittaa se äidille ompeluun. Kävin viime viikolla ostamassa K-Raudasta kertakäyttöhaalarin jonka voi tuhota saksilla kaavoiksi ja näin se haalarin ompelu käy kuin leikki. Nyt mulla on ongelmana vaan että haluan siihen keltaisen 9mm isohampaisen vetoketjun, ei löytynyt semmoista Eurokankaasta. Mutta mä surffailin netistä ja löysin jonkun Pietarsaarelaisen yrityksen jonka valikoimaan sellainen kuuluu, sain sieltä jo sähköpostia jossa ne kertoi että ihan täysin semmoista jota kyselin ei löydy... mutta lähes oikeanlainen ilmeisesti lyötyisi. Koitan vielä etsiä muualta, Stocka saattaa osata auttaa tässä, koitan ehtiä sinne joku ilta.

Crispy Chicken Bites Spice Mix
Mä halusin käydä myös tukussa, koska kulutan hirveen määrän ED Lemon Light energiajuomaa viikossa. Mä en ymmärrä ikinä mikä siinä tukussa oikein on - vaikka kuinka suunnittelee että hakee vain pari limupulloa niin silti lasku on aina yli 50e. No näin kävi nytkin 62e. Ja juu en ostanut pelkästään energiajuomaa vaan tällä kertaa mukaan tarttui jo lähes kaksvuotta etsinnässä ollut Santamarian Crispy Chicken Bites -jauhepurkki!!! Uskomatonta! Ville siis bongas tän messuilta joku pari vuotta sitten ja ollaan etsitty tätä älyttömän hyvää tuotetta sen jälkeen, mä oon kerran aiemmin sen löytänyt Tampereelta mutta en muualta. Mutta nyt se löytyi Heinon Tukun texmex-hyllystä! Hintaa tolle 1,4kg purkille tuli 14€ mutta se onkin ihan älyttömän riittoisaa. Toi siis toimii siten että maustamattoman broilerin palaset pyöritellään öljyssä ja sen jälkeen kieritellään tossa jauheessa. Sitten uuniin 225C ja 15-18min ja rapeat kanapalaset on valmiit! Ihan älyttömän hyvää ja helppoa - just sopivaa sunnuntaiksi.
Testasin uuden energiajuoman
pisteet 6,5/10

Löysin samalla tukusta itselleni täysin uuden energiajuoman - Guarana Antarctican. Testasin tuotteen ja arvioksi antaisin sille 6,5/10. Tää ei maistunut ihan perinteiselle energiajuomalle vaan siinä oli joku omanlaisensa maku. En oikein osaa sanoa tykkäsinkö siitä vai en - jotenkin tuli fiilis että viinalla tää varmaan maistuu paremmalta. Mut hinnaltaan tää oli tosi edullista alle euron tölkki. Tölkin tekstistä luulin että tää tulee Brasiliasta, kun siinä luki "O Original Do Brazil" mutta lähempi tarkastelu kertoikin, että tuote valmistetaan Portugalissa.


Vähänkö oli muuten nostalgista löytää lasipulloissa olevia Ginger Ale, Red Soda ja Tonic Water pulloja!!! Mä sitten hamstrasin noita gingereitä kotiini, kun niitä tulee viikonloppuisin nautittua. Mä lopetin täsmälleen 9kk sitten viinan juonnin! Pienet taputukset mulle hei! Mut noi lasipullot on kyl niin mageita niistä jotenkin juoma maistuu ihan erille ku muovipulloista, mistä sekin oikeesti johtuu? Vaik kyl ne taitaa väittää ettei se vaikuta makuun mut ehkä se on sit pään sisällä se juttu.

DRINKKIVINKKI!

Hämäys "siideri":
Puserrettua limeviipaleita pohjalle
Ginger Alea
Jäitä

Näyttää ihan siideriltä baarin hämyssä ja maistuu pirun hyvälle limen ansiosta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti