perjantai 20. huhtikuuta 2012

Haalarissa

Nyt mä sain sen, kauan kaipaamani kotihaalarin. Halusin haalarin joka on mun näköinen ja mikään tuolla Kluuvin Jumpin liikkeessä ei oikein sykähdyttänyt mua - joten täytyi soittaa äidille ja kysyä josko hän suostuisi tuommoisen haalarin mulla ompelemaan. No suostuihan hän.

No minäpä sit halusin siitä mustan jossa on keltaiset tehosteet - musta kangas ei ollut vaikea löytää mutta keltainen tuottikin sitten vähän haastetta. Keltaista college-kangasta kun ei näytä saavan suomalaisista kangaskaupoista joten parin kaupassa juoksun jälkeen päädyin etsimään sitä netistä. Netistä löytyikin heti pienellä googletuksella joku saksalainen kangaskauppa joka toimitti kohtuulliseen hintaan suomeen kankaita myös ja sieltä sain puoli metriä kaivattua keltaista kangasta.

Seuraavaksi ongelmaksi muodostuivat keltaiset vetoketjut ja vielä isommilla hampailla. Noh - ei löytynyt kangaskaupoista taikka stockalta eikä auttanut muu kuin taas turvautua nettiin. Pietarsaaresta löytyi pieni firma jonka valikoimiin tuote kuului ja he suostuivat toimittamaan vetoketjua myös suoraan kuluttajalle. Näin oli loppujen lopuksi kaikki osaset kasassa ja ompelutyö pääsi vauhtiin.

Kaavat otettiin K-raudasta ostetusta kertakäyttöisestä suojahaalarista ja hupun kaavat äiti otti itseltään jostain.

Lopputulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen :) Sillä nyt voin rauhassa maata sunnuntait tämä päällä pukeutumatta mihinkään ahdistaviin farmarihousuihin.








1 kommentti: