maanantai 30. heinäkuuta 2012

Feliway feromoni-haihdutin

Mun kissani Bea sai pennut tuossa keväällä - mutta pentue syntyi ja kasvoi Pinkkitassun kissalassa. Siellä kaikki meni hyvin ja pennut loppujen lopuksi pääsivät uusiin koteihin. Samoin myös Bea ja hänen yksi pentunsa Cher muuttivat mun luokse omaan kotiinsa. Mutta tämäpä ei mennytkään ihan niinkuin mä olin sen suunnitellut, olin tietenkin ajatellut että hehän varmasti sopeutuvat keskenään olemaan oikein hyvin, koska ovat koko ajan olleet yhdessä tuolla kissalan tiloissa. Eipä sopeutuneet - Bea kun tajusi että "uusi kissa" on tullut hänen reviirilleen on siitä ensimmäisestä päivästä lähtien suhina, murina, sylkeminen ja päälle käyminen ollut arkea meidän kotona.

Ostin tuossa sitten pienten vinkkien jälkeen Feliway feromoni-haihduttimen joka asennetaan pistorasiaan ja sen tehtävä on erittää huoneeseen kissoille tuttua feromonihormonia jota kissan naamasta irtoaa myös hänen puskiessaan sillä paikkoja. Eli vähän niinkuin reviirin merkkausta keinotekoisesti. Feliwayn pitäisi auttaa siihen, että kissoilla on turvallinen olo tilassa jossa haihdutinta on käytetty ja vähentää stressiä kissojen välillä. Sen pitäisi auttaa myös tähän uuteen kaveriin (pentuun) sopeutumisessa.

Haihdutin on ollut nyt mulla vajaan viikon käytössä ja pientä eroa kissojen käytöksessä on tapahtunut, nyt ei ehkä ihan NIIN paljoa enää murista ja suhista meidän perheessä - mutta ei se vielä ole loppunut täysin. Katsotaan mitä tulevat viikot tuo tullessaan. Haihdutinta voidaan käyttää samalla nesteellä 4 viikkoa putkeen jonka jälkeen pitää vaihtaa uuteen, katsotaan riittääkö yksi neliviikkonen meille vai vaatiiko vielä toisen ennen kuin meillä on rauha kotona.

Hinnaltaan tuote oli tarjouksessa 29,90e ja lisäpakkaus feromonia oli 19,90e. Edulinen hinta siitä jos kissat lopettavat tämän ansiosta nahistelun ja alkavat tulemaan toimeen keskenään.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti