maanantai 7. toukokuuta 2012

Purkkikermavaahtoa

En tiedä mikä siinä on, mutta mä olen aina tykännyt siitä tavallisesta "vaniljanmakuisesta" kermavaahdosta jota myydään valmiina suoraan purkista pursotettavaksi. Se on kyllä jotenkin niin teollisen makuista mutta samalla kertaa niin älyttömän hyvää. Söin sitä tuossa kerran suoraan putelista, tuli mieleen joku sellainen leffa jossa joku pursotti sitä suoraan suuhunsa tms. Mä sentään pursotin sitä sormelle ja siitä sipasin sen suuhun, heh.

No mutta mutta, nyt sitten tuolla Tammiston Citymarketissa mä törmäsin kahteen minulle täysin tuntemattomaan tuotteeseen nimittäin mansikan sekä suklaan makuiseen purkkikermavaahtoon! Pakkohan ne oli molemmat ostaa ja päästä kokeilemaan niitä heti.

Mansikka oli ylläri ylläri hyvinkin esanssinen, mutta ei mitenkään niin paha etteikö sitä söisi. Kyllä se esim menis hyvin jonkun vähän kirpeämmän kiisselin päällä tai siitähän vois kehitellä jonkun shotin!

Suklaakermavaahto oli puolestaan taas hyvinkin kaakaomainen ja heti ensimmäisenä siitä tuli mieleen että tätä pitäis ihan selkeesti pursottaa kuuman kaakaon päälle kylmänä syksyiltana. Ei tosin taida toi purkki mulla jääkaapissa kestää syksyyn asti, mutta ainahan niitä voi ostaa uusia!

Vinkki ja muistutus kaikille näiden purkkikermojen suhteen että muista AINA huuhdella ja kuivata suutin läpikotaisesti jokaisen käytön jälkeen. Näin ei käy sitä ihanaa yllätystä, kun seuraavan kerran otat purkin jääkaapista käteesi ja avaat korkin, että vastassa olisi mukava homepesäke.

Hintaa näillä oli jotain vähän alle 2,5e/plo että ei mitään ilmaista kermaa - mutta näin yksineläjälle tulee paljon halvemmaksi ottaa purkkikerma josta välillä pursotella kuin aina vatkata 2dl kuohukermaa ja heittää 9/10 osaa roskiin.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti